ماشین های اداری

0 تا 100 دستگاه تشخیص اسکناس

دستگاه تشخیص اسکناس

دستگاه تشخیص اسکناس میتوانید تمام نگرانی هایی که بابت عدم تشخیص اسکناس های تقلبی وجود دارد را ازبین ببرد.حال در این مقاله سعی داریم به نحوه کارکرد این دستگاه بپردازیم.

چگونگی کارکرد دستگاه تشخیص اسکناس

دستگاه تشخیص اسکناس ،که دستگاهی است که مشخص می کند که آیا پول کاغذی یا سکه تقلبی یا واقعی است .دستگاه تشخیص اسکناس در بسیاری از ماشین های اتوماتیک موجود در کیوسک های خرده فروشی ،ماشین های فروش، دستگاه های  خودپرداز ،ماشین های بازی های رایانه ای ،تاکسی ماشین لباسشویی اتوماتیک و ماشین آلات راه سازی استفاده می شود .

حالا از آنجایی که پارامترها برای هر اسکناس یا سکه متفاوت هستند، این دستگاه ها لازم است که برای هرنوع چک یا اسکناس برنامه ریزی شده باشند.

در حالت معمول ،اگر هر عنصری (سکه یا اسکناس ) که داخل  دستگاه میشود به یک مخزن ذخیره فرستاده می شود .اگر ایتم رد شود دستگاه ایتم را به کاربر ارسال خواهد کرد و وقتی یک ایتم رد می  شود معمولا به یک سینی می افتد تا مخاطب بتواند اسکناس را از بین ببرد.

اصل اساسی برای تشخیص سکه این است که خواص فیزیکی سکه را در برابر ویژگی های شناخته شده سکه های قابل قبول تست کنید.  گیرنده سکه با توجه به وزن، جرم، اندازه، قطر،  ترکیب فلزی و یا مغناطیس آن ، سکه را تحلیل می کند و سپس  سیگنال الکتریکی مناسب را از طریق اتصال خروجی آن ارسال می کند.

دستگاه تشخیص اسکناس دستگاه تشخیص اسکناس

روشهای تست

دستگاه های وندینگ و تغییر با استفاده از تکنیک های مختلف برای بررسی اینکه آیا یک اسکناس واقعی است استفاده می شود. تعویض این تنظیمات و حساسیت هر کدام از طریق سوئیچ های شیبدار بر روی مدارهای داخلی برنامه ریزی شده است.

حسگر  نوری

حسگر نوری با یک آشکارساز نور کم یک فتوسل یا یک دوربین کوچک  دیجیتال نامیده می شود یکی از  تکنیک های اصلی استفاده از دستگاه های فروش مجدد است.  اسکناس های بسیاری از کشورها  پیکسلی می شوند – یعنی از نقطه های کوچک ساخته می شوند. نقاط مختلف به صورت متفاوتی قرار دارند و بسته به نوع یادداشت، اندازه های مختلفی دارند.  سنسورهای نوری می توانند این الگوی های مختلف را برای تعیین نوعی  اسکناس در نظر بگیرند. برخی از پول های  کاغذی نیز  فلورسنت است: هنگامی که نور ماوراء بنفش روی آن تابیده می شود به صورت درخشانی در می اید . بعضی از دستگاهها  نور ماوراء بنفش را بر روی  اسکناس می گذارند و جلوه نور را برای تعیین ترکیب  اسکناس اندازه گیری می کنند.

ویژگی های فیزیکی

ضخامت و ابعاد یک اسکناس برای تضمین صحت آنها قطعا مورد آزمایش قرار گرفته می گیرد .ارز آمریکا 2.61 اینچ عرض و 6.14 اینچ طول دارد و 0.0042 اینچ ضخامت دارد و وزن آن 1 گرم است. پولی که قبل از 10 ژوئیه 1929 چاپ شده بود، ویژگیهای فیزیکی بالاتری داشت .

اف-ار-ان های واقعی دارای یک پلی استر روشن است که عمدتا در کاغذ قرار دارد. که با حروف  اسکناس ثبت شده است و تنها زمانی قابل مشاهده است که نور را روی ان نگه داشته شود. هر علامت دارای یک موقعیت  منحصر به فرد و یک رنگ منحصر به فرد در نور ماوراء بنفش خواهد داشت.

همچنین به عنوان اعتبار سنج و یا گیرنده شناخته خواهد شد، آشکارسازهای ارز کاغذی با استفاده از سنسورهای نوری و مغناطیسی کاغذ را ارزشیابی می کنند. پس از تأیید اعتبار سنجی، کنترلر دستگاه Vending Machine (VMC) یا دیگر دستگاه میزبان اعتبار را از طریق یک رابط موازی یا سریال به اطلاع می رساند. رابط های مختلف برای دستگاه میزبان، شامل یک رابط پالس تک خط، یک رابط موازی چند خط، یک رابط دوتایی چند خط و رابط های سریالی مانند ccTalk ، SSP و MDB است .  اسکناس های مچاله شده یا خاردار می توانند برای این دستگاه مشکل ساز باشند .

تست اسکناس دلار

دستگاه تست دلار هم مانند خود تست اسکناس می باشد. عملکرد تست اسکناس دلار به این صورت است که سنسورهای CIS دارد که برای ضبط شماره سریال اسکناس های دلار، یورو و یوان چین می باشد که داده‌های ضبط شده را به صورت مستقیم یا چاپ میکند و یا یه کامپیوتر منتقل می کند.

زمانی ساده‌ترین راه تشخیص اسکناس اصل از تقلبی این بود که اسکناس را جلوی نور و روشنی قرار می‌دادیم و اگر نخ وسط اسکناس دیده می‌شد، خیالمان راحت بود که اسکناسمان اصل است اما این روز‌ها علم جعل آنقدر رشد کرده که اکثر موارد امنیتی اسکناس‌ها قابل جعل است و دیگر با دیدن نخ وسط اسکناس نمی‌توان جعلی یا اصلی بودن اسکناس را تشخیص داد.

بنابر این امروزه ما به یک دستگاه نیاز داریم که بتواند به صورت دقیق و درست، جعل یا اصل بودن اسکناس را تشخیص دهد و دستگاه تشخیص اسکناس هم برای همین امر ساخته شده.

 

کلام اخر

تحریرویرا پیوسته در تلاش است تا درجهت رضایت شما کاربران عزیز قدم بردارد.از این رو اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در باب دستگاه های تشخیص اسکناس و چگونگی کارکرد ان هستید،تحریرویرا اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *